Vil ikke tage flaske eller sut

8. maj 2008

Alder:
2 mdr.

Vil ikke tage flaske eller sut

Hej Helen.

Så har vi fået vores lille nye familiemedlem og har igen brug for din vejledning.

Vi trives alle godt med vores lillebror og tvillingerne er glade for ham :o)

Sådan som vores hverdag er, synes jeg det vil være rart, hvis han vil tage en sut og flaske, men han vil ikke have det! Kun den ægte være godtages.

Jeg har svært ved at producere mælk nok til ham om aftenen (sikkert fordi jeg ikke har mulighed for at hvile nok). Det resulterer i, at han helst vil spise hele aftenen for ikke at være utilfreds. Det er ved at være ret frustrerende at skulle amme hele aftenen, især, når han gylper en meget stor del (synes jeg) op igen.

Det skal så siges, at han sover godt om natten og spiser kun én gang (dog to de sidste par ...

Annonce

... nætter). I løbet af dagen er der ikke nogen rytme i hans mad og søvn. Det svinger meget fra dag til dag. Kan vi gøre noget for at få lidt mere rytme i hverdagen?

Vi har prøvet at tilbyde ham både sut og flaske på forskellige måder, men uden held.

Kan det passe, at han bare ikke vil tage en flaske? Eller har du nogle fif? Jeg kan jo godt blive lidt nervøs for, om han kan blive ved at trives ved den mælk, jeg kan give ham (pga. strejke, er det længe siden han er blevet vejet)!

Kan der være en grund til, at han gylper så meget? Han gjorde det meget i starten, så var der en lille pause og nu er han begyndt igen!

Jeg ser frem til at høre dine tanker om vores situation:o).

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Mor til 3 dejlige unger.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder